Köttfärs & broccoligratäng





Här är ett måste för alla broccoli och ost älskare!
Brukar få denna rätt hos min svärmor och fullkomligt ÄLSKAR den!
Osten gör den extra krämig och den både doftar och smakar ljuvligt!

Enkel och snabb precis som det ska vara!

Köttfärs
Tomatpure
Vatten
Vitlök
Lök
Salt
Peppar
Matlagningsgrädde eller Lagalätt
Någon mögelost jag använde gorgonzola
Broccoli

Koka broccolin i lättsaltat vatten tills den är klar helt enkelt.
Gör en stek lök, vitlök och köttfärsen. Häll i tomatpure, lite vatten, salt och peppar. Låt koka en stund.
Riv osten och häll i grädden och osten i stekpannan.
Häll av vattnet från broccolin och lägg den sedan i en ugnsfast form.
Häll över köttfärssåsen och ställ in i ugnen tills den fått fin färg.
Koka pasta eller ris till.

Jag är en avocado älskare så slängde ihop en guacamole och hade till.
Till detta använde jag

Avocado
Tomat
Lök
Vitlök
Citron
Röd Tabasco
Salt

Bara att mixa ihop alltsammans och smaka av.
Som alltid när jag äter köttfärsrätter blev det hel del majs med.

Gott och enkelt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0