Mini chokladmuffins

Jag och Karin skulle ut och ha lite vinterpicknick så passade på att baka några underbara små muffins med mörk och ljus choklad i.
Receptet hittade jag på Bakfnatts sida.
Blev lite stressat så bliden är urdålig men lägger upp iaf.


Jag använde vanlig 70% mörk choklad.


3 ägg
2 ½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
150 g smör
2 dl gräddfil
2 ½ dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Hackad vit choklad
Hackad mörk choklad

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Smält smöret, häll i gräddfilen och blanda det med äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt. Vänd sedan försiktigt ner det i smeten. Rör ner större delen av chokladen. Fyll muffinsformarna till 2/3 med smet. Lägg några hackade chokladbitar på toppen av varje muffins. Grädda i mitten av ugnen i 12-15 min. Låt svalna på galler.

Underbart goda klara favoriter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0