Potatis och purjolökssoppa med parmesanflan

Vad passar nu bättre att värma sig med efter en riktigt ruskig höstpromenad än en varm och mumsig soppa?
Jag är alldeles för dålig på att göra soppor men när det väl blir av undrar jag varför vi inte gör det varje dag.

Potatis och purjolökssoppa är ju så gott!

Till detta hade jag

Potatis
Purjolök
Gul lök
Vitlök
Timjan
Vatten
Hönsbuljong
Matlagningsgrädde ( En liten liten skvätt bara)

Koka upp allt och mixa slät.

Till detta hade jag Parmesanflan då jag inte orkade baka något bröd till.

Detta består av riven parmesanost som man lägger i små klickar på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i ugnen ca 5-8 minuter på 200 grader. Osten smälter då ut till små underbara flan som man sedan kryddar med lite paprikapulver och har till soppan.

Enklare kan det knappt bli

MUMS!!DSC_0348-1.jpg picture by cashpeggy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0