Broccoli/blomkål/lax pasta med parmesanost

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men ska förhoppningsvis bli ändring på detta nu.

Har massa god mat ska lagas denna veckan och blir detta gott måste jag ju bara dela med mig!

Så idag hittade jag ett recept på en broccoli och blomkålspasta som jag såklart var tvungen att göra om.

Som vanligt mycet snabb och enkel mat.

Ingredienser: 4 personer

Pasta till 4 personer

1 st blomkålshuvud
1 st färsk broccoli
400 gram lax
2 vitlöksklyftor
Chiliflakes efter smak
Salt
1 dl riven parmesanost
Olivolja

Koka pastan efter hänvisningar på paketet. Spara ca 1-2 dl av vattnet.
Värm oljan i en stepanna och stek broccoli, blomkål och lax.
Hacka vitlöken och lägg i pannan.
Häll i chiliflakes och salt och pastavattnet som du sparat.
Blanda i grönsaks och lax blandningen i pastan och avsluta med att blanda i den rivna parmesanosten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0